0

Oprócz poprawy wskaźników KPI sprzedaży i wskaźników sukcesu, menedżerom zależy również na przyspieszeniu zamykania sprzedaży.  Najpierw jednak należy zrozumieć, że Twój zespół może nie zamykać sprzedaży z wielu powodów. Wśród nich krytyczna jest wiedza, czy Twój lead nie zakończył się zbyt daleko w dół lejka sprzedażowego. Na przykład, mogli oni osiągnąć etap zamknięcia, niekoniecznie mając budżet, aby zainwestować w Twoje rozwiązanie. Jeśli tak jest, to znaczy, że popełniono błąd na jednym z etapów przedsprzedażowych i Twój zespół skończył tracąc czas z klientem, który nie mógł pójść do przodu w tym momencie.

Podobnie, Twój zespół może podkreślać cenę nad wynikiem, jaki produkt lub usługa dostarczy prospektowi. Perspektywę powinny przekonać korzyści przedstawione jej przez zespół sprzedaży, który pokaże jej, że korzyści te pokrywają się z jej rzeczywistymi potrzebami. To samo powinno dotyczyć produktu. Lepsze zamknięcie sprzedaży koncentruje się na potrzebach klienta: produkt i/lub usługa mają jedynie zaspokoić te potrzeby.

Wreszcie, jeśli Twój zespół ma zdezorganizowany lejek sprzedaży, może to skomplikować cały proces i doprowadzić do odroczenia lub porzucenia klienta. Dlatego ważne jest, aby wszyscy byli zgrani z etapami i potrzebami prospektu na każdym etapie.

Follow-up.

Zawsze bądź uważny dla swojego prospektu, nie pozwól, aby relacja była zimna. Wiele sprzedaży jest straconych, gdy zespół nie zwraca uwagi na swoich klientów i kończy się na tym, że pozwalają im dryfować z dala od firmy i oferowanego im rozwiązania. Aby zapewnić szybsze zamknięcie sprzedaży, aktywnie utrzymuj kontakt i używaj pewnych wyzwalaczy pilności, sprawiając, że klient czuje, że jesteś tam w tym momencie i że powinien jak najszybciej podjąć decyzję.

Ukierunkowane pytania.

Jedną z technik, która zapewnia szybsze zamykanie sprzedaży jest wymyślanie ukierunkowanych pytań, które prowadzą klienta do podjęcia decyzji. Dowiedz się, jaka jest najlepsza metoda płatności dla niego, jaki jest najlepszy termin płatności itp. W ten sposób skierujesz ich rozumowanie ku końcowi.

Wyzwalacze mentalne.

Jest to prawdopodobnie główna wskazówka dotycząca szybszego zamykania sprzedaży. Musisz użyć pewnych wyzwalaczy mentalnych i wykorzystać ideę niedoboru na swoją korzyść podczas negocjacji. Dawaj małe powiadomienia swojemu klientowi, aby nie czuł się naciskany, ale czuł, że musi podjąć ostateczną decyzję.

Sprzedawaj wartość, a nie cenę.

Aby Twój zespół mógł zamknąć sprzedaż, musisz całkowicie skupić się na kliencie. Weź więc pod uwagę ich bóle i tęsknoty. Wykorzystaj wszystkie odbyte rozmowy na swoją korzyść, kontynuuj spotkania, włącz dane i słowa kluczowe do swojego systemu CRM i dokładnie poznaj swojego klienta. O wiele łatwiej jest zapewnić sobie sprzedaż, jeśli masz idealne rozwiązanie ich konkretnego problemu i uda Ci się stworzyć idealną narrację, aby umieścić ją w wartości.

Dostarczaj ostateczne korzyści.

Czy sprzedaż jest bliska, ale jeszcze niezabezpieczona? Zaoferuj klientowi ostateczną korzyść, dając mu jasno do zrozumienia, że to najwięcej, co możesz dla niego zrobić. Spraw, aby poczuł się wyjątkowo, gwarantując mu tę korzyść, zawsze podkreślając, że jest to świetna oferta.

Podsumowanie.

Pamiętaj: klient chce się czuć wyjątkowo, a nie niekomfortowo. Nie bądź natrętny, bądź na tyle blisko, aby wiedział, że może liczyć na Ciebie w kwestii odpowiedzi na jego pytania. Twój zespół powinien przeprowadzić klienta przez jego podróż i zapewnić niezbędne zamknięcia.

Wreszcie, zawsze miej system zarządzania w miejscu. Systemy CRM mogą być doskonałymi sojusznikami w tym procesie, ponieważ automatyzują procesy i zarządzają gromadzeniem i przechowywaniem informacji o twoich klientach, które generują uczenie się i optymalizację w procesach, zwłaszcza w zamknięciu podróży zakupowej.

Dariusz Furtek

Jak nauczyć się programować? Podstawowe kroki dla początkujących

Previous article

Czy arbuza można jeść podczas diety?

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.

More in Usługi