0

Neuromarketing to metodologia badawcza, której celem jest zrozumienie, jak działa podświadomość w obliczu bodźców zakupowych. Metodologia ta pomaga firmom sprawdzić sposób komunikacji, poznać swoje mocne i słabe strony, a przede wszystkim zoptymalizować strategię.

Gra kolorami.

Podobnie jak w przypadku typografii, za użyciem koloru kryje się wiele psychologii. Według badań, jesteśmy w stanie dokonać oceny produktu w ciągu zaledwie 7 sekund, a do 90% z tego może mieć wpływ użycie koloru. Dlatego kolor jest czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę na przykład przy budowaniu wizerunku firmy. Jeśli reklamujesz produkt korzystny dla zdrowia i/lub naturalny, lepiej użyć koloru zielonego niż czerwonego. Jeśli jesteśmy firmą, która chce przekazywać radość i zabawę, to żółty jest lepszy niż szary. Kolory służą również do podkreślenia różnych elementów w reklamie. Jeśli chcemy podkreślić, że jest to produkt o ograniczonej liczbie sztuk lub oferta, użyjmy np. koloru czerwonego.

Śledzenie wzroku.

W ramach neuromarketingu znajdziemy kilka sposobów pozyskiwania danych. Jedną z najczęściej stosowanych technik w neuromarketingu jest eye tracking. Dzięki tej technologii możemy poznać elementy wizualne, które najbardziej przyciągają uwagę konsumenta poprzez analizę ścieżki wizualnej. Zwraca się uwagę na ruchy oczu, rozszerzenie źrenic i mruganie.

Konsumenci zwracają największą uwagę jest postać ludzka, która pojawia się w reklamie. W ten sposób firma produkująca perfumy zwróci większą uwagę na swoją reklamę, jeśli wykorzysta modelkę, niż jeśli pojawi się w niej tylko flakon produktu. Technika ta ustala również kolejność, w jakiej zwracamy uwagę na treść. Gra z wielkością liter i grubością, aby zhierarchizować treść i towarzyszyć użytkownikowi przez ten wizualny porządek.

Sprzedawanie emocjami.

Kiedy przychodzi do podjęcia decyzji, 80% decyzji zakupowych podejmowanych jest poprzez emocje. Dlatego postaraj się pobudzić najbardziej emocjonalną i sentymentalną część swoich odbiorców. Dobrą opcją jest postawienie na narrację fabularną ze względu na jej wielorakie korzyści.

Elementy sensoryczne zwiększające doznania.

Zastosowanie technik takich jak wykorzystanie zapachów zwiększa decyzję zakupową. Czy kiedykolwiek przechodziłeś obok kina i zapach popcornu sprawił, że chciałeś wejść i obejrzeć film? Doświadczenia zmysłowe tego typu stymulują użytkownika i sprawiają, że jest on bardziej skłonny do konsumpcji Twojego produktu lub usługi. Możliwość dotknięcia produktu i interakcji z nim jest również czynnikiem, który pomaga w zakupie nawet do 50% czasu.

Sztuczka z 9.

Według badań, uwzględnienie 9 w swoich cenach sprawia, że postrzeganie jednego jest znacznie niższe. Jak pokazują badania, sukienka, która kosztuje 49 zł, sprzeda się bardziej niż ta, która kosztuje 50 zł. Podobnie będzie w przypadku użycia 9 w centach jako 4.99 zł zamiast 5 zł. Używanie słów takich jak „darmowy” czy „okazja” również szybciej chwyci uwagę konsumenta i sprawi, że jego decyzja o zakupie będzie szybsza i bardziej bezpośrednia.

Dariusz Furtek

 Jak odmienić kuchnię nową podłogą?

Previous article

NFT w sprzedaży biletów — korzyści, wyzwania i rozwój w przyszłości

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.

More in Usługi