0

Jednym z aspektów, który zawsze musimy brać pod uwagę w każdej strategii Digital jest potencjalny zasięg, jaki mogą osiągnąć nasze działania promocyjne. Dotarcie do jak największej liczby osób powinno być jednym z naszych priorytetów. I tu właśnie do gry wchodzą influencerzy.

Kim jest influencer?

Terminem „Influencer” określa się osobę, która posiada określoną wiarygodność w danym temacie i która dodatkowo posiada znaczną liczbę lojalnych followersów na portalach społecznościowych, dzięki czemu jej treści są w stanie wpłynąć na zwyczaje zakupowe lub konsumpcyjne tysięcy użytkowników.

Choć termin ten nie jest nowy, jego masowe użycie w zagadnieniach cyfrowych nastąpiło stosunkowo niedawno. Obecnie profile te nabierają coraz większego znaczenia w internetowym świecie biznesu.

Należy również zauważyć, że choć bardzo często zdarza się, że osoba publiczna tego typu ma wielu followersów na niemal wszystkich swoich platformach społecznościowych, to zdarzają się również przypadki osób, które skupiły się głównie na jednym kanale społecznościowym, a nie na wszystkich jednocześnie.

Z drugiej strony, choć większość z nich charakteryzuje się dużą liczbą followersów, to nie chodzi tylko o posiadanie dużej społeczności wyznawców. Uznanie przez markę za profil wpływowy to także posiadanie silnej reputacji i wpływu na grupę docelową marki (gdziekolwiek się ona znajduje).

Influencerzy są bardzo dobrym uzupełnieniem do rozprzestrzeniania przekazu Marki do znacznie bardziej chłonnej grupy odbiorców, ale oczywiście pod warunkiem, że wiesz jak wybrać odpowiednią osobę lub osoby do tego celu. Pamiętaj, że ich reputacja i wiarygodność będzie kojarzona z reputacją Twojej marki.

Jak influencer może pomóc firmie?

Dobry influencer musi być w stanie generować widoczność i interakcje ze swoimi treściami proporcjonalnie do liczby followersów, nie zapominając, że jego główną funkcją jest wpływanie na swoich odbiorców z korzyścią dla marki.

Wyraźnym przykładem, oprócz nakłonienia swoich odbiorców do kupna czegoś, jest sytuacja, w której są oni zatrudniani do odwiedzenia miejsca lub biznesu, który jego właściciele zamierzają promować, w celu nadania mu większej widoczności w sieci i potencjalnie próbując zainteresować swoich zwolenników odwiedzeniem go również.

Właśnie z tego powodu ukuto ten termin, ponieważ osoby te mają teoretycznie dużą zdolność do wpływania na użytkowników sieci społecznościowych, czy to sposobem ubierania się, makijażem i włosami, miejscami, które zwykle odwiedzają, czy nawet stylem życia, który postanowili prowadzić.

Zalety zatrudnienia influencera jako elementu strategii marketingowej.

Zapewne masz już pojęcie, jak ważny dla marki lub firmy może być influencer i jak wiele może wnieść do niej. Nietrudno zatem wyobrazić sobie, że zatrudnienie ich jako narzędzia marketingowego niesie ze sobą wiele korzyści.

Ma duży zasięg  w mediach społecznościowych.

Jest to coś, o czym wspomniałem wcześniej w artykule. Generalnie, osoby, które zawodowo zajmują się tworzeniem treści na głównych portalach społecznościowych, mają zazwyczaj dużą liczbę followersów, ponieważ niejako wymagane jest „minimum”, aby nawet zostać uznanym za kogoś potencjalnie wpływowego.

Mając to na uwadze, łatwo jest, aby każda promocja, która pochodzi od jednego z nich, była bardzo widoczna. Jedyną wadą tego typu promocji jest to, że nie zawsze jest pewność, że followersi influencera mają profil Twojej buyer persony lub że są częścią Twojej grupy docelowej. Dlatego nie można obliczać sukcesu według tego, jak duża jest dana społeczność. To zawsze będzie zależało od tego, jaką osobę zatrudnisz i jak zarządza ona swoimi kanałami społecznościowymi.

Wzbudza zaufanie w swojej społeczności.

Jedną z największych zalet zatrudniania ich jest to, że mają tendencję do przekazywania dużej ilości pewności siebie swoim odbiorcom. Gdybyś więc musiał wybrać między produktem reklamowanym w telewizji a produktem, który poleca przyjaciel, członek rodziny lub wpływowa osoba w Twoim życiu, biorąc pod uwagę, że oba produkty mają tę samą cenę i tę samą funkcję: który byś wybrał? Szanse są takie, że wybrałbyś drugą opcję. To jest mniej więcej pomysł, którego szukasz.

Influencer  wywiera duże  wrażenia na ludziach, a ich społeczność ma tendencję do zaufania do nich i rekomendacji, które dają. To zaufanie jest tym, czego pragniesz dla swojej strategii marketingowej, ponieważ daje podobny efekt, jak gdyby przyjaciel lub członek rodziny osobiście polecał produkt, który chcesz sprzedać.

Nadaje dobry wizerunek marce.

Influencerzy mają niesamowitą siłę medialną, większą niż może się wydawać i ogólnie rzecz biorąc, ich opinia w stosunku do wydarzenia lub firmy może spowodować wielki efekt w sieciach społecznościowych, zarówno pozytywny, jak i negatywny. Ten fakt może stać się wielką korzyścią dla Ciebie, dla Twojego biznesu, a przede wszystkim dla Twojej firmy. Zatrudnienie influencera może pomóc Ci wygenerować lepsze wrażenie na ogół społeczeństwa, co przekłada się na to, że ludzie mają większe zaufanie do Twojej marki i myślą o niej pozytywnie.

Dariusz Furtek

Domowe sztuczki z wykorzystaniem pasty do zębów. Zastosowania, o których nie wiedziałeś.

Previous article

Nauka nowych rzeczy nie musi być trudna!

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.

More in Usługi